BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Sunday, July 5, 2009

" Renungan Bersama....Nauzubillahiminzalik!!!"



Salam Ukhuwahfillah buat seluruh DNA ABU BAKAR + HJH.UYAM.... Moga berada dalam lindungan dan inayah-Nya...InsyaAllah!!

Paparan video yang ingin saya paparkan di bawah ini bukanlah rekaan semata-mata...tetapi inilah realiti hidup anak2 muda di zaman cyber dan juga serba canggih..inilah zaman " ONE MALAYSIA...RAKYAT DIDAHULUKAN, PENCAPAIAN DIUTAMAKAN". Tapi tahap mentaliti anak2 muda zaman sekarang ini bolehlah di kategorikan seperti sampah masyarakat yg bila2 masa sahaja akan dibuang di dalam tong sampah...pohon ampun dan maaf sekiranya kata2 saya ini amat keras bunyinya...tetapi perkataan inilah yg sesuai untuk mereka2 ini...perbuatan yg memalukan...dari sinilah nanti akan bermulanya bermacam2 penyakit sosial yg sedang menular dalam masyarakat kita terutamanya anak2 muda MELAYU. Apa yg lebih menyedihkan dan memalukan ianya berlaku ke atas anak bangsa kita sendiri yg tentunya di kad pengenalan mereka tentera status agama adalah ISLAM...lebih memalukan perempuan yg terjebak dgn lembah maksiat ini memakai tudung...Nauzubillahiminzalik!! Bila diamati dan direnung dalam2 seperti dah tak tahu menilai mana yg halal dan mana yang haram..Astaghfirullahalazim!! Mana perginya harga diri kita sebagai seorang KHALIFAH yg diturunkan oleh Allah untuk memakmurkan Dunia ini. Dunia hanya pinjaman, akhirat jualah yg kekal abadi. Moga paparan video ini dapat menginsafkan diri saya serta kita semua...jadikan ianya sebagai iktibar agar kita tidak terjebak ke lembah maksiat dan kehinaan!! Nauzubillahiminzalik!!!

ALLAH S.W.T telah berfirman dan memberi amaran dalam ayatnya yg bermaksud:

"Dan janganlah kamu menghampiri perbuatan zina, kerana sesungguhnya zina itu suatu pencabulan yang keji dan suatu jalan yang buruk akibatnya". (Al-Isra':ayat-32)

“Seorang mukmin jika berbuat satu dosa, maka ternodalah hatinya dengan senoktah warna hitam. Jika dia bertobat dan beristighfar, hatinya akan kembali putih bersih. Jika ditambah dengan dosa lain, noktah itu pun bertambah hingga menutupi hatinya. Itulah karat yang disebut-sebut Allah dalam ayat, “Sekali-kali tidak (demikian), sebenarnya apa yang selalu mereka usahakan itu menutup hati mereka.” (HR Tarmidzi)

"RENUNG-RENUNGKAN WAHAI ORANG2 YANG BERAKAL"





*Pohon ampun dan maaf kepada seluruh DNA ABU BAKAR + HJH.UYAM jika sekiranya paparan video ini mempunyai unsur2 18sx. Tetapi inilah realiti yg berlaku disekeliling kita di zaman yg serba canggih ini. Saya terpanggil utk memaparkan video ini sebagai renungan dan iktibar buat diri saya dan seluruh DNA ABU BAKAR + HJH.UYAM seluruhnya. Agar kita sama2 menjauhkan perkara2 yang keji dan mungkar seperti ini.

*Sumber Video: http://www.mlife.com.my


Salam Ukhuwahfillah,

-Ida a.k.a Blogger DNA ABU BAKAR-


2 comments:

Ida said...

salam ukhuwahfillah...

sedih...memalukan!!

saya ingatkan diri saya dan juga seluruh DNA ABU BAKAR agar tidak terjebak ngan gejala2 sosial dan maksiat seumpama ini...nauzubillahiminzalik!! InsyaAllah

Anonymous said...

Salam pd semua...masa bercinta masa plg best nak buat menda2 mcm dlm video tu...so korang esp yg still di univ pls be carefull....jaga maruah family kita ok..."Jaga diri hiasi Peribadi"..

-k.ayin-

Related Posts with Thumbnails